Fékhatás mérés

Fékhatás mérés

A fékberendezésnek mindig kifogástalan műszaki állapotban kell lennie, ennek hiányában a jármű nem vehet részt a forgalomban!
A fékberendezés diagnosztikai vizsgálata két céllal történhet:
– időszakos hatósági műszaki felülvizsgálaton (cél a hatósági előírásokban rögzített minősítés szerint a fékműködés ellenőrzése)
– szervizmunkák során szükséges állapotvizsgálat végrehajtása

A diagnosztikai vizsgálat során meg kell győződni a típusra vonatkozó névleges tulajdonságok meglétéről,
illetve hibatünet esetén meg kell állapítani a konkrét hibát, a műszaki állapotromlás mértékét.
A fékjavítási munkákat (beleértve az alkatrészcserét is), mindig műszeres fékvizsgálatnak kell követnie!

Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak!
A fékek hatásfokát fékpadon tudjuk ellenőriztetni. Az első kerekek közti fékerő különbség maximum 20% lehet.
A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a jobb első kerék 20%-kal jobban vagy kevésbé foghat a bal első keréknél.

Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működnek!
A hátsó kerekek fékerő különbsége maximum 30% lehet.

 

A fékről bővebben itt olvashat: www.futomubeallitas.net

Fékhatás mérés – fékmérés Budapest, 17. kerület, Csabai út 23.