Fékhatás mérés

Fékhatás mérés

A fékberendezésnek mindig kifogástalan műszaki állapotban kell lennie, ennek hiányában a jármű nem vehet részt a forgalomban!
A fékberendezés diagnosztikai vizsgálata két céllal történhet:
– időszakos hatósági műszaki felülvizsgálaton (cél a hatósági e1őírásokban rögzített minősítés szerint a fékműködés ellenőrzése),
– szervizmunkák során szükséges állapotvizsgálat végrehajtása.

A diagnosztikai vizsgálat során meg kell győződni a típusra vonatkozó névleges tulajdonságok meglétéről,
illetve hibatünet esetén meg kell állapítani a konkrét hibát, a műszaki állapotromlás mértékét.
A fékjavítási munkákat (beleértve az alkatrészcserét is), mindig műszeres fékvizsgálatnak kell követnie!

Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink közel egyformán fogjanak!
A fékek hatásfokát fékpadon tudjuk ellenőriztetni. Az első kerekek közti fékerő különbség maximum 20% lehet.
A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a jobb első kerék 20%-kal jobban vagy kevésbé foghat a bal első keréknél.

Fontos, hogy a hátsó fékek is megfelelő hatásfokkal működnek!
A hátsó kerekek fékerő különbsége 30% lehet maximum.

 

A fékről bővebben itt olvashat: www.futomubeallitas.net

Engedélyek: Itt

Fékhatás mérés – fékmérés 17. kerület Csabai út 23

 

Féktárcsa felszabályozása, esztergálása az autón.

A rosszul felszerelt tárcsa, pl. ha nem tisztította le teljesen a szerelő a régi tárcsa után a koszt, rozsdát az autóról,
és felszereli az új tárcsát 2-3000km után fékezésnél rázhatja a kormányt.
A hullámos tárcsa is berázza a kormányt fékezésnél.
Továbbá a már rossz kerékcsapágy is okozhat meglepetéseket fékezésnél.
Erre az egyetlen megoldás ha nem szeretnénk vagy nem tudunk új tárcsát vásárolni,
hogy felszabályoztatjuk a tárcsánkat.
A legprofibb megoldást ajánljuk, mivel a felszabályozás, esztergálás az autón történik,
ezért a tárcsa pár perc múlva olyan lesz mint az új, nem fog rázni még rossz kerékcsapágy esetén sem.

Továbbá ajánljuk új fékbetétek felszerelése esetén is. Így fékei tovább fognak tartani, mindenféle
rossz meglepetések, rázások nélkül, biztonságosabban közlekedhet.